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Virus protection for University Clients

 
Virus protection for University Clients

Trend Micro™ Security virus protection software for UniTrento

Starting from May 2016, UniTrento will provide virus protection for all devices (desktop computers, laptops and mobile devices) and for the most common operating systems (Windows, Windows Mobile, Mac OS, iOS, Linux, Android) with Trend Micro™ Security.

In the "Aree riservate" section, each user is supplied with the custom installations tools by accessing the link "Servizi Informatici".

Windows and Mac users must use the tool available in the subdirectory named with the acronym of their department.

Linux users should apply to the Servizio Utenti of their own department.

It is compulsory to install the antivirus software on all computers and devices purchased by the University (as established by the Personal Data Protection Code in allegato B, comma 17 ).

Fixed devices use TrendMicro Offiscan: for further technical details, please go to the official page http://www.trendmicro.co.uk/products/officescan/

Mobile devices use Trend Micro mobile security, instead: for further details, please visit http://www.trendmicro.co.uk/products/mobile-security/

Installing the Trend Micro Antivirus purchased by the University on personal devices is not allowed.

In case of problems or doubts regarding the installation of the new antivirus, please apply to the Servizio Utenti of your department which will provide necessary assistance and particulars.

 

FAQ 

Non sono sicuro che Sophos si sia disinstallato correttamente.

Per analizzare lo stato del PC consigliamo di rivolgersi al servizio utenti di afferenza.

Sul mio PC non ho Sophos ma un altro antivirus: cosa devo fare?

Il tool fornito disinstalla i più comuni antivirus: in caso di dubbio contatta il servizio utenti di afferenza.

Posso installare l'antivirus Trend Micro su dispositivi personali (ad esempio sul mio computer a casa)?

No: l'Ateneo ha acquistato le licenze solo per i dispositivi dell'Ateneo.

Cosa devo fare se un file viene messo in quarentena?

Per ripristinare il file è necessario rivolgersi al Servizio Utenti del Polo di afferenza.

Ho il PC in dominio: devo installare l'antivirus?

Per i computer nel dominio Active Directory l'installazione dell'antivirus viene fatta automaticamente dagli amministratori del dominio; non è necessario l'intervento da parte del'utente.